Leśny mech


Ciasto które zachwyca zarówno kolorem jak i smakiem! Swoją piękną zieleń zawdzięcza... No właśnie! Zgadliście? To szpinak! Nie pierwszy raz robiłam ciasto z dodatkiem warzyw - pamiętacie muffiny albo piernik marchewkowy? "Leśny mech" to dla mnie nazwa idealna. Dokładnie tak wygląda! Ciasto nie dość, że ładnie się prezentuje, to jeszcze jest pyszne. W sam raz słodkie i wilgotne. No i zawsze możemy powiedzieć, że jemy warzywa. Polecam! ;)


 
Składniki:

Ciasto:
450 gramów szpinaku mrożonego
340 gramów mąki
275 mililitrów oleju
200 gramów cukru
3 jajka
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Krem:
500 mililitrów śmietanki kremówki
40 gramów cukru pudru
2 łyżeczki żelatyny

Dodatkowo:
pestki granatu

         Ciasto: szpinak rozmrozić i odsączyć z wody. Jajka ubić z cukrem na jasną i puszystą masę – zwiększą swoją objętość. Wlać olej i dokładnie wymieszać. Następnie dodać przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia mąkę. Na koniec delikatnie wmieszać szpinak do masy – tak aby nie straciła swojej puszystości.

         Masę przelać do formy, wyłożonej papierem do pieczenia,  o wymiarach 24 x 24 cm. Piec w temperaturze 150 – 180 stopni przez około 40 – 50 minut – do suchego patyczka. Po upieczeniu wystudzić na kratce.

         Gdy ciasto ostygnie odkroić wierzchnią część – około 1/3 wysokości. Odstawić.

         Krem: kremówkę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder i rozrobioną w 2 łyżkach gorącej wody żelatynę. 

         Tak przygotowany krem wyłożyć na dolny blat ciasta. Następnie pozostałe ciasto pokruszyć i posypać nim krem. Lekko docisnąć dłonią. Udekorować pestkami granatu. Odstawić do lodówki do stężenia na minimum 1 godzinę.

         Ciasto przechowywać w lodówce.

Smacznego! ;)

9 komentarzy:

  1. Swietne I nietypowe polaczenie! Godne wyprobowania!

    www.allnnothing.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, cudownie się prezentuje to ciasto! ; )
    Wspaniały wypiek! ; )
    Bardzo podoba mi się pomysł z szpinakiem!

    OdpowiedzUsuń
  3. ;-D o jaki ciekawy pomysł! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy przepis na ciasto! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, widziałam to ciasto w jakiejś kawiarni i zastanawiałam się co to za cudo :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt wizualny jest rewelacyjny!!! Ze szpinakiem? A to nowość- dla mnie! :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna innowacja! Czy ciasto bez kremu będzie smaczne i efektowne ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej. Ja ten odcięty wierzch zjadłam od razu - ciasto jest tak smaczne! Może jak nie masz ochoty piec w tym rozmiarze to zrób muffinki? :)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)