Keksy owocowe


Ostatnio pogoda nas nie rozpieszcza. Jest deszczowo i zimno, a słońce jakoś niemrawo przebija się przez chmury. Przez to wszystko mam wrażenie, że jest koniec a nie początek lata. Robiąc te keksy, po cichu podjadałam owoce, żeby chociaż trochę poczuć wakacje. Wyszły na prawdę bardzo dobre! Kwaśna śmietana zapewnia fajną strukturę ciasta i jego smak. Wszyscy się zajadali! Polecam z ulubionymi owocami. U mnie były to maliny, jeżyny i porzeczki. ;)


Składniki:

Ciasto:
200 gramów mąki pszennej
200 gramów kwaśnej śmietany
150 gramów cukru
2 jajka
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody oczyszczonej
sok i skórka z połówki cytryny

Dodatkowo:
200 gramów owoców (u mnie maliny, jeżyny, porzeczka)
30 gramów czekolady gorzkiej

         Ciasto: jajka ubić z cukrem na jasną i puszystą masę. Następnie dodać śmietanę wymieszaną z sokiem i skórką cytryny. Zmiksować. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Wymieszać tylko do połączenia składników. 

         Formę do mini keksów wysmarować masłem i napełnić ciastem do około ½ wysokości. Posypać owocami i pokrojoną na mniejsze kawałeczki czekoladą.

         Piec w temperaturze 150 – 180 stopni przez około 15 – 18 minut – do suchego patyczka. 

*    Przepis, lekko zmodyfikowany: Every cake you bake 

Smacznego! ;) 

11 komentarzy:

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)