Ciasto jogurtowe z owocami lata


Nie wiem jak Wy, ale ja nie mam dość owoców. Rozkoszuję się nimi przez calutkie lato i nie ma mowy, żeby mi się przejadły. Jak każdy mam swoje ulubione i z utęsknieniem czekam, aż się pojawią. Najpierw czekam na pierwsze truskawki, potem na czereśnie,maliny, jagody, śliwki... ;) Wszystkie są pyszne. Do tego ciasta możecie użyć swoich faworytów albo tak jak ja  - nie mogłam się zdecydować i u dałam maliny, porzeczki, jeżyny i borówki. Ahh ;)

Składniki:

Ciasto:
400 gramów mąki pszennej
150 gramów cukru
250 gramów jogurtu greckiego
50 gramów masła
30 gramów maku
50 mililitrów śmietanki kremówki
2 jajka
2 łyżki mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Dodatkowo:
500 - 600 gramów owoców (maliny, porzeczka, jeżyny, borówki)
50 gramów gorzkiej czekolady
50 gramów mlecznej czekolady

         Ciasto: jajka ubić razem z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodać jogurt, roztopione masło, śmietankę kremówkę, ekstrakt z wanilii, mleko, przesianą mąkę wraz z proszkiem oraz podprażony na suchej patelni mak. Delikatnie i krótko wymieszać łyżką do połączenia się składników.

         Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach 24x30 cm. Wyrównać. Owoce wyłożyć na powierzchni ciasta. Posypać posiekaną czekoladą.

     Piec w temperaturze 150 – 180 stopni przez 40-45 minut. Po podanym czasie pieczenia brzegi ciasta powinny odchodzić od foremki  a wetknięty patyczek nie powinien być obklejony surowym ciastem. 

     Smacznego! ;)
 

20 komentarzy:

  1. Ile pysznych owoców! Wspaniałe zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że kolejna owocowa rozpusta :D
    Świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne ciasto, wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności <3 Uwielbiam takie słodkości :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow ,ale ciacho ,pięknie z tymi owocami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał, wygląda świetnie! Z chęcią się wproszę na kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  7. mmniam.... ale zrobiłaś mi smaka.... kocham takie rarytasy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Na brak owoców w tym cieście nikt nie będzie śmiał narzekać, cudowne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na widok tej fuzji kolorów aż ślinka cieknie :3 Kolejne klasyczne, a przepyszne ciacho!
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile owoców, jaaaacie :) i czekolada do tego, jem oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne owocowe rozmaitości. Ale namieszałaś :) Ale to musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie owocowe cudo! Zjadłabym z przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyrosło, zapachniało owocowym ciachem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. cudownie wygląda :) prawdziwie owocowe ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku ile owoców :) Musiało rewelacyjnie smakować :) Cudne po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. najlepsze owoce na świecie! zjadłabym całą blaszkę :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie mam dość owoców, sezon na każde kończy się zbyt szybko...
    Twoje ciasto wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. owoce mi się chyba nigdy nie znudzą, co to to nie..!!
    a to ciasto-mistrz tego lata! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie ciasta pełne owoców! :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)