Beza czekoladowo - orzechowa


Na samym początku chce zaznaczyć, że to nie jest klasyczna beza. Nie znajdziecie tu chrupiącej skórki i miękkiego środka. Beza nie rozpływa się na języku. Jest za to ciągnąca, czekoladowo - orzechowa, przepyszna! Moja mama kazała zmienić nazwę na "ciasto bezowe", jednak ja pozostaje przy bezie. W końcu robi się tak samo. Mielone orzechy całkowicie zmieniają teksturę. Może posmakuje Wam bardziej niż tradycyjna? Wypróbujcie! ;)


Składniki:

Beza: 
4 białka
120 gramów drobnego cukru
70 gramów orzechów włoskich
70 gramów orzechów laskowych
2 łyżeczki kakao
1 łyżeczka octu winnego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Krem:
250 gramów twarogu 3 – krotnie mielonego
70 gramów gorzkiej czekolady
70 gramów mlecznej czekolady
50 mililitrów kremówki

Beza: białka (najlepiej starsze i w temperaturze pokojowej) wlać do misy miksera i ubijać na średnich obrotach, aż lekko się spienią. Cały czas ubijając dodawać stopniowo cukier. Następnie delikatnie wmieszać zmielone orzechy i kakao. Na samym końcu dodać ocet i przesianą mąkę ziemniaczaną. Białka ubite prawidłowo powinny być błyszczące, sprężyste i nie wypadać z misy podczas odwracania.

         Przygotować dwie keksówki o wymiarach 30 x 10 cm – wyłożyć dno papierem do pieczenia. Masę podzielić na pół i przełożyć do formy.

Suszyć w temperaturze 100 – 110 stopi przez 70 – 90 minut z termo obiegiem. Wyłączyć piekarnik i pozostawić bezę w piekarniku najlepiej na całą noc.
         Krem: czekoladę roztopić w mikrofali lub kąpieli wodnej. Następnie przestudzoną połączyć z serkiem i  i podbitą kremówką. Dokładnie wymieszać. Odczekać chwilę, aż stężeje.

         Wykonanie: jeden blat bezowy ułożyć na paterze. Wyłożyć cały krem, przykryć drugim blatem. Dowolnie udekorować.

Inspiracja: BBCGoodFood 

Smacznego! ;)
 

8 komentarzy:

  1. O mamo!! Wygląda wspaniale! Zjadłabym z przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli smakuje choć w połowie tak dobrze jak wygląda, to jestem kupiona bez reszty:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała beza! Pycha! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie, uwielbiam bezy czekoladowe z kremem! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zobaczyłam i przepadłam :) Musze wypróbować twój przepis. Ostatnio kocham bezy! A takiej z czekoladą jeszcze nie próbowałam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna! Na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda fenomenalnie. Beza + czekolada + truskawki to połączenie fenomenalne.
    Szkoda, że nie mam ani ręki ani cierpliwości do bez. Ale ćwiczenie czyni mistrza!
    Może kiedyś zrobię coś tak pysznego!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)