Pianka jogurtowa z jagodami i galaretką


Moje ukochane jagody powoli się kończą. Dla mnie jest to ostatni dzwonek na ich wykorzystanie, ponieważ przez najbliższy tydzień piec będę się ja nad jeziorem a nie ciasta w piekarniku (pogodo bądź łaskawa!). Jak tylko zobaczyłam tą piankę od razu wiedziałam, że będzie hitem lata! U mnie rozeszła się momentalnie. Spód z ciasteczek z oreo, aksamitny środek z jogurtu greckiego i kremówki, a na wierzchu galaretka z jagodami. Niebo w buzi! Idealna na ciepłe dni. Lekka, delikatna i co najważniejsze: bez pieczenia! ;)


Składniki:

Spód:
300 gramów ciastek oreo
60 gramów masła

Masa jogurtowa:
1000 gramów jogurtu greckiego
500 mililitrów śmietanki kremówki
8 łyżek cukru pudru
7 łyżeczek żelatyny

Dodatkowo:
200 gramów jagód
1 galaretka o smaku owoców leśnych
wiórki kokosowe

Ciasteczkowy spód: pPokruszyć ciasteczka w blenderze i połączyć je z rozpuszczonym masłem. Wysypać na wyłożoną papierem do pieczenia formę o wymiarach 24x24 cm i uformować dno. Wstawić do lodówki na czas przygotowania masy serowej. 

Masa jogurtowa: do misy miksera przelać schłodzoną śmietankę kremówkę i ubić ją na sztywno. Następnie dodawać jogurt, łyżka po łyżce, cały czas ubijając na niskich obrotach. Żelatynę zalać gorącą wodą, wymieszać, by nie było najmniejszych grudek. Lekko przestudzić. Do żelatyny dodać 2 łyżki masy jogurtowej, dobrze rozprowadzić. Cienką strużką wlewać do ciągle ubijanej masy jogurtowej, miksując. 

Wykonanie: schłodzony spód z oreo wyjąć z lodówki, przelać na niego masę jogurtową, wyrównać. Schłodzić w lodówce przez 12 godzin lub do całkowitego stężenia pianki.

Przygotować galaretkę - rozpuścić ją w 300 ml wrzącej wody, całkowicie wystudzić. Na piankę wyłożyć równo jagody, zalać zimną galaretką. Odstawić do lodówki do stężenia. Na koniec posypać wiórkami kokosowymi – kiedy galaretka jest jeszcze „wilgotna”, ponieważ wtedy się do niej przykleją. 

Przechowywać w lodówce.

Przepis: Moje wypieki

Smacznego! ;) 

13 komentarzy:

  1. Bardzo smakowite to ciasto.U mnie też rozeszłoby się bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! Jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie :)
    Widzę, że przepis z moich wypieków, za każdym razem jak się zabieram za jakiś przepis z tego bloga, to zawsze jest klapa. Jeszcze żaden wypiek mi nie wyszedł, dlatego trzymam się od tamtego miejsca z daleka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeju, wygląda bardzo apetycznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna pianka, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm.... kiedy widzę takie zdjęcia cierpię na ślinotok.....
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniałe ciasto! :)) Też uwielbiam borówki :))

    OdpowiedzUsuń
  8. obłędnie się prezentuje...

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ to wygląda pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  10. ale wygląda na owocowe szaleństwo!! pyszne szaleństwo!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)