Lemon drizzle cake


Lemon drizzle cake czyli nic innego jak cytrynowe ciasto ucierane, które po upieczeniu nasączamy syropem. Puszyste, wilgotne i przy tym bardzo sycące. Cytryna jest bardzo mocno wyczuwalna - w końcu dodajemy zarówno skórkę jak i sok. Mocno orzeźwiające i wręcz idealne do popołudniowej kawy czy herbaty. ;)




Składniki:

Ciasto:
260 gramów mąki
180 gramów masła
170 gramów cukru
3 jajka
6 łyżek mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
skórka otarta z 1 cytryny

Syrop:
50 gramów cukru pudru
sok wyciśnięty z 2 cytryn

         Ciasto: masło ubić z cukrem na puszystą masę. Następnie wbijać jajka, jedno po drugim, ucierając do połączenia się masy po każdym dodaniu. Dodać mleko, mąkę, proszek do pieczenia oraz otartą skórkę z cytryny. Wymieszać delikatnie do połączenia składników.

         Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 20 x 10 cm (wyłożonej papierem do pieczenia) i piec w temperaturze 180 stopni przez około 40 – 45 minut – do suchego patyczka i zrumienienia.

         Syrop: sok z cytryny i cukier puder umieścić w garnuszku. Podgrzewać do czasu, aż cukier się rozpuści.

         Ciasto wyjąć z piekarnika i ponakłuwać widelcem lub wykałaczką. Następnie nasączyć syropem i pozostawić do ostygnięcia. Na koniec oprószyć cukrem pudrem.

*    Zredukowałam znacząco ilość cukru. W oryginale: ciasto – 250 gramów, syrop – 100 gramów.

Przepis, lekko zmodyfikowany: Nigella Lawson 

Smacznego! ;)

9 komentarzy:

  1. Takiego cuda jeszcze nie jadłam nie robiłam. Nasączane syropem to musi być pyszne i wilgotne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm... wygląda wspaniale! Uwielbiam takie wilgotne ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, pyszności! Lubię wyraziste ciasta, a to z pewnością takie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności. Kiedyś jadłam podobne, ale nasączone pomarańczowym syropem. Już sobie wyobrażam jakie jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest naprawdę świetne ciacho! Idealne na ponurą, szarą pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cytrynowe ucierane? jak dla mnie najlepsze z tego rodzaju ciast

    OdpowiedzUsuń
  7. jej, ale oryginalny przepis na ciasto, moje kubki smakowe oszalały na momencie! ; D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cytrynowe wypieki! To ciacho wygląda kusząco!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)