Pierniczki alpejskie


Pierniczki upieczone? Jeśli nie, to nic straconego! Dzisiaj przepis na pierniczki alpejskie wypełnione pysznym dżemem lub powidłami. Mięciutkie i od razu gotowe do jedzenia. 
Nie wymagają już żadnych czasochłonnych dekoracji - w końcu są pieczone na ostatnią chwilę. Gwarantuję, że smak wynagradza wszystko. Swoje musiałam pochować, aby uchowały się do świąt - to chyba najlepsza rekomendacja. ;)

  

Składniki:

Ciasto:
500 gramów mąki
200 gramów miodu
125 gramów masła
120 gramów cukru
100 gramów kwaśnej śmietany
4 żółtka
2 białka
2 łyżki kakao
1 ½ łyżeczki sody oczyszczonej
1 ½ opakowania przyprawy do piernika

Dodatkowo:
1 słoiczek dżemu/powideł śliwkowych


Dzień przed pieczeniem: miód zagotować z przyprawami, odstawić, włożyć masło, poczekać aż się rozpuści, a potem wystygnie. W śmietanie (o temperaturze pokojowej) rozpuścić sodę, odstawić, aż zwiększy swoją objętość. Białka ubić na pianę, dodając stopniowo cukier. Następnie dodać żółtka. Ubite jaja wlewać do mąki, wymieszanej z kakao i delikatnie wymieszać. Dodać miód, śmietanę z sodą i ponownie wymieszać. Ciasto będzie dość rzadkie. Odstawić je przykryte w chłodne miejsce, w ciągu 24 godzin zgęstnieje.


W dniu pieczenia: ciasto rozwałkować na grubość około 2 - 3 mm, delikatnie podsypując mąką. Wycinać ciasteczka o dowolnym kształcie. Na środku jednego pierniczka wyłożyć łyżeczkę dżemu/powideł i przykryć drugim. Boki delikatnie docisnąć, aby się skleiły. 

Piec w temperaturze 180 stopni przez około 10 – 12 – aż będą lekko brązowe. 

Całkowicie ostudzone ciasteczka ozdobić przy pomocy czekolady/lukru.

Przepis Kaeru – MniamMniam 

Smacznego! ;)

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam tradycyjne pierniczki, ale o wiele bardziej lubię te z nadzieniem :) Wyglądają apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie są nadziane, ale staropolskie ;) te wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z nadzieniem są najlepsze! Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają cudownie. Serio, jadłabym jedno za drugim *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam te mięciutkie :)
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam miękkie pierniczki, robiłem podobne i są cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się spodobał ten przepis! : )
    Prezentują się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm pierniczki :) Na święta nie zrobiłam, to co mi tam, zrobię po świętach :D

    Pozdrawiam Cię cieplutko i przy okazji życzę szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Ależ one się prezentują! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja sobie w tym roku darowałam pierniczki na Święta, ale Twoje wyglądają pięknie. Te szlaczki z czekolady są świetne! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe pierniki, warto wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)