Orzechowa szarlotka


Rewelacyjna szarlotka - kruche ciasto, gruba warstwa słodkich jabłek i ta bezowa pianka. Gwarantuję, że każdy się w niej zakocha! Idealna na pożegnanie jesieni i andrzejkowy wieczór. ;)




Składniki:

Ciasto:
430 gramów mąki orkiszowej
200 gramów masła
100 gramów cukru pudru
100 gramów orzechów włoskich
4 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Nadzienie:
1,5 kg jabłek
70 gramów cukru
½ łyżeczki cynamonu

Bezowa pianka:
4 białka
2 łyżki oleju
1 cukru
szczypta soli

Dodatkowo:
cukier puder
orzechy włoskie

Ciasto: W misce wymieszać mąkę, zmielone orzechy, proszek do pieczenia oraz cukier. Następnie dodać pokrojone w mniejsza kawałki zimne masło, żółtka. Dokładnie wyrobić – można ręcznie lub przy użyciu miksera. Ciasto podzielić na 2 części. Owinąć w folię spożywczą i następnie zamrozić.


         Blachę o wymiarach 20 x 32 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód zetrzeć na tarce połowę ciasta, lekko przyklepać dłonią i wyrównać. Podpiec na złoty kolor w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut. Odstawić do całkowitego wystudzenia.

Nadzienie: jabłka obrać i zetrzeć na tartce o dużych oczkach. Przełożyć je do dużego garnka i podsmażać na średnim ogniu przez około 10 minut. Następnie dodać cukier i cynamon. Całość trzymać jeszcze na ogniu przez około 20 – 30 minut, tak aby smaki się ze sobą połączyły. Pod koniec przełożyć nadzienie na sitko, w celu pozbycia się soku.

Pianka: białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Następnie delikatnie wmieszać olej oraz cukier.

Wykonanie: na podpieczony, zimny spód ciasta wyłożyć jabłka. Wyrównać. Następnie wyłożyć bezową piankę. Na wierzch zetrzeć resztę zamrożonego ciasta.

         Piec w temperaturze 180 stopni przez około 30 - 40 minut. Wyjąć, przestudzić, oprószyć cukrem pudrem i orzechami.

Smacznego ! ;)

7 komentarzy:

  1. Orzechy, jabłka, beza, no nic dodać nic ująć, po prostu pychota! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Szarlotka idealna dla mojej rodzinki!
    Masz piękny nagłówek bloga!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej szarlotki jeszcze nie jadłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na szarlotkę :). Z takimi dodatkami jest pewnie dużo lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie jestem po degustacji Twojej szarlotki. Jeszcze cieplej. Nie mogłam się powstrzymać. Cudowny zapach. Jest pyszna!!!!
    Wprowadziłam niewielkie modyfikacje: nie chciało mi się prażyć jabłek, więc starłam je tylko na wiórki i odcisnęłam sok. Nie podpiekałam wcześniej spodu, tylko posypałam tarta bułką, aby pochłonęła nadmiar soku z jabłek. Pyszota! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że szarlotka smakowała! Pozdrawiam gorąco ;)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)