Stefanka


Pyszny przekładaniec, który idealnie wpisuje się w jesienny klimat.
Kruche placki, waniliowa masa grysikowa i pyszna polewa czekoladowa. Ciasto jest nieco pracochłonne i trzeba je przygotować dzień wcześniej, aby wystarczająco zmiękło, ale na prawdę warte jest poświęcenia i czekania. U mnie Stefanka przygotowana specjalnie na niedzielne popołudnie. ;)




Składniki:

Ciasto kruche:
500 gramów mąki
200 gramów masła
130 gramów cukru
2 jajka
2 łyżki miodu
1 łyżeczka sodu

Masa:
1 litr mleka
200 gramów masła
100 gramów masła
130 gramów kaszy manny
1 łyżeczka past waniliowej

Polewa:
120 gramów czekolady gorzkiej
100 gramów czekolady mlecznej
30 gramów masła
30 mililitrów kremówki

         Ciasto: W misce wymieszać mąkę, sodę oraz cukier. Następnie dodać pokrojone w mniejsza kawałki zimne masło, jajka, oraz miód. Zagnieść - można ręcznie lub przy użyciu miksera. Podzielić na 3 części. Każdą z nich rozwałkować i przełożyć na blaszkę o wymiarach 32 x 22 cm wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia. Piec na złoto przez około 15 minut w temperaturze 160 stopni.


         Masa: mleko zagotować razem z cukrem, masłem oraz pastą z wanilii. Zdjąć z ognia i wsypać kaszę, cały czas energicznie mieszając, by nie zrobiły się grudki. Jeszcze raz zagotować masę, aż zrobi się o konsystencji budyniu. Podzielić na 2 części.

         Upieczone placki przełożyć masą – najlepiej zrobić to w tej samej foremce co piekliśmy. Na wierzch położyć papier do pieczenia i obciążyć ciasto. Przechowywać w chłodnym miejscu przez całą noc lub całą dobę, żeby zmiękło.

         Polewa: obie czekolady roztopić razem z kremówką i masłem w kąpieli wodnej. Wylać ciasto i rozkładnie rozsmarować.

Smacznego! ;)

6 komentarzy:

  1. Jak ja uwielbiam to ciasto <3 Jeden ze smaków dzieciństwa ! Pamiętam, że jadłam je tonami ze względu na wierzchnią polewę. Podeslij chociaż jeden kawalek :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam stefankę! Nie pamiętam już kiedy ostatni raz ją robiłam... Muszę to szybciutko nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm... ciacho warte zachodu, wystarczy tylko na nie spojrzeć, a już człowiekowi ślinka cieknie :))

    OdpowiedzUsuń
  4. ale równiutka! jak spod linijki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj żeby nie te kalorie... Świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)