Sernik z malinami i białą czekoladą


Ostatnio istny żar leje się z nieba i kompletnie nie mam ochoty stać przy piekarniku. Tak więc, piekę sernik wieczorem, uciekam z kuchni, a jak się upiecze i wystygnie wstawiam do lodówki. Następnego dnia mogę rozkoszować się jego smakiem! Pyszny, kremowy, zimny i do tego z białą czekoladą, która w połączeniu z malinami tworzy duet idealny. Naprawdę bardzo polecam ;)
Ostatnio z przepisami było kiepsko - wiem, przepraszam i już nadrabiam. Laptop niestety odmówił współpracy i jestem w trakcie zmiany i przegrywania wszystkich plików.



Składniki:

Spód:
170 gramów ciastek pełnoziarnistych
40 gramów masła

Masa serowa:
500 gramów twarogu 3 – krotnie mielonego (tłustego)
100 mililitrów kremówki
150 gramów białej czekolady
50 gramów cukru
2 jajka
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Mus:
180 gramów malin
1 łyżka cukru

Dodatkowo:
maliny do dekoracji

Pokruszyć ciasteczka w blenderze i połączyć je z rozpuszczonym masłem. Wysypać na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę o średnicy 18 cm i uformować dno. Wstawić do lodówki na czas przygotowania masy serowej.



Składniki wyjąć wcześniej z lodówki , aby były w temperaturze pokojowej. Do sera dodać śmietankę kremówkę i ekstrakt z wanilii. Wymieszać tylko do połączenia składników. Następnie dodać jajka, cukier i wymieszać, aż masa będzie jednolita. Na koniec dodać rozpuszczoną i lekko przestygniętą białą czekoladę i obie mąki. Wymieszać.

Piec w temperaturze 120 stopni przez około 35 minut, następnie zwiększyć temperaturę do 150 i piec około 10 minut. Studzić w uchylonym piekarniku, a następnie schłodzić przez kilka godzin w lodówce, a najlepiej przez całą noc.

Mus: maliny podsmażyć razem z cukrem, aż puszczą sok. Przecedzić, aby pozbyć się pestek. Mus wyłożyć na środek sernika. Udekorować malinami.

Smacznego! ;)

10 komentarzy:

  1. Dobry pomysł ,mnie się zdarza i w nocy piec ,a sernik cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, bajeczny :)
    Ja też będę piekła dzisiaj sernik na noc - to jedyna słuszna metoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny, cieszy oko, podniebienie zapewne również :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiękny jest, a pewnie i jeszcze pyszniejszy niż sam wygląd! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajecznie wygląda, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja najlepiej czuję się jeśli wstanę skoro świt. Wieczorem niestety jestem zmęczona (tym upałem). Sernik obłędny. Jakże on cudnie wygląda. Jestem łasuchem i uwielbiam serniki. A trochę już ich upiekłam. Mogłabym coś takiego popełnić i dołączyć do mojej ulubionej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też ostatnio piekłam sernik z białą czekoladą i tak Ci powiem, ze tutaj chyba każde owoce prawie pasują. Najważniejsze, czyli czekolada, już przecież jest :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pyszne ciasto :-) z chęcią takie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)