Pieczony jogurt


Lubicie delikatne i kremowe desery? Jeśli tak, to szybciutko przewijajcie na dół po przepis i zabierajcie się do 'pracy'. Składniki są ogólnodostępne i pewnie większość z Was ma je cały czas w lodówce. Pieczony jogurt ma lekką i kremową konsystencję. Nie za słodki, nie za kwaśny - idealny! Do tego ulubione owoce i już mamy lato na łyżeczce. 
Ja swój zrobiłam w słoikach. Jest to propozycja to zabrania na wynos lub po prostu dla urozmaicenia podania. Powiedzmy sobie szczerze: nie będziemy chcieli się nim dzielić. Polecam! ;)



Składniki:

Masa jogurtowa:
800 gramów jogurtu naturalnego (odsączonego)
200 mililitrów śmietanki kremówki
120 gramów cukru
3 jajka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Dodatkowo:
200 – 250 gramów owoców

         Masa: jogurt naturalny wyłożyć na wyścielone gazą sitko i zostawić w lodówce przez całą noc (można dłużej), aż do odsączenia płynu. Następnie do gęstego jogurtu dodać śmietankę kremówkę, jajka, cukier, przesianą mąkę oraz ekstrakt z wanilii. Wymieszać wszystko do połączenia składników. Masę przełożyć do kokilek – lub jak u mnie: do słoików. Na wierzchu ułożyć owoce.

         Piec w temperaturze 120 stopni przez około 40 – 50 minut w kąpieli wodnej – kokilki wkładamy do większego naczynia i wypełniamy je gorącą wodą  do około połowy ich wysokości. Studzić w uchylonym piekarniku, a następnie schłodzić przez kilka godzin w lodówce, a najlepiej przez całą noc.


Smacznego! ;)

8 komentarzy:

  1. ile ja bym dała teraz za takie świeże jagody! ślicznie wyglądają w tych słoiczkach (?) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki ciekawy pomysł. Bardzo lubię jogurtowe desery, a ten brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. deser jak marzenie :) pieczony jogurt nie może zostać przez mnie pominięty, to musi wspaniale smakować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie delikatny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega interesujący deser, chętnie bym go spróbował i jeszcze te owoce <3

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo zainteresował mnie ten pieczony deser:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, jaki zadziwiający deser. Niezły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo oryginalny pomysł, dopisuję do listy "do przetestowania" ;)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)