Sernik wiedeński


Bardzo lubię sięgać po zeszyt mojej mamy i odkrywać kolejne tradycyjne i sprawdzone przepisy. Sernik wiedeński to klasyk. U mnie w domu do masy serowej dodaje się masło oraz kaszę manną. Co dziwne: nic nie zmieniałam tylko zachowałam oryginalne proporcje. Jedynie zamiast kruchego spodu, wybrałam ciasteczkowy. Polecam na nadchodzące święta i nie tylko. Sernik pierwsza klasa! ;)

 
  
Składniki:

Spód:
200 gramów ciastek pełnoziarnistych
50 gramów masła

Masa serowa:
600 gramów twarogu 3-krotnie zmielonego
200 gramów cukru pudru
6 jajek
90 gramów masła
60 gramów mąki ziemniaczanej
30 gramów kaszy manny
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii


Spód: pokruszyć ciasteczka w blenderze i połączyć je z rozpuszczonym masłem. Wysypać na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę o średnicy 24 cm i uformować dno. Wstawić do lodówki na czas przygotowania masy serowej. 

Masa serowa:składniki wyjąć wcześniej z lodówki , aby były w temperaturze pokojowej. Oddzielić żółtka i białka. Żółtka ubić z cukrem pudrem na puszystą masę. Następnie dodać miękkie masło oraz ekstrakt z wanilii i miksować, aż do połączenia składników. Stopniowo dodawać ser, mieszając na niskich, aby nie napowietrzyć za bardzo masy. Na koniec przesiać mąkę ziemniaczaną i dodać kaszę manną. Białka ubić na sztywno i bardzo delikatnie wymieszać z masą serową. 

Przelać do tortownicy i piec w temperaturze 150 przez około 15 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 120 i piec jeszcze 45-50 minut. Studzić w uchylonym piekarniku, a następnie schłodzić przez kilka godzin w lodówce, a najlepiej przez całą noc. 

Smacznego! ;)

6 komentarzy:

  1. jeden z najlepszych serników jakie jadłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam jeden przepis z kaszą manną. Twój sernik wygląda rewelacyjnie, puszysty, ładnie wypieczony:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam sernik z kaszą manną, smakował mi :) Patrząc na Twój, jestem pewna, że smakuje wybornie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny sernik! Dodaję do ulubionych;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja robiłam już sernik na bananach i na białkach ale z kaszą jeszcze nie. Obiecuję niedługo spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)