Czekoladowa babka gotowana z wiśniami


Pierwsza babka na blogu. I to nie byle jaka, bo gotowana. Potrzebna jest do niej specjalna forma, która fakt - marzyła mi się od dawna! I co? Parę dni temu dostałam ją w prezencie od mamy. ;)
Przy pierwszym jej testowaniu wypróbowałam tradycyjny przepis na białą babkę gotowaną. Efekt? Nie przypadła nam do gustu. Nie mogłam tego tak zostawić, dlatego składniki wymieszałam według własnego upodobania. Babka wyszła mocno czekoladowa, mięciutka, wręcz rozpływa się w ustach. Całość dopełnia pyszna polewa i wiśnie. Jeśli nie macie kandyzowanych, możecie użyć tych z syropu. Nawet lepiej. Ja kandyzowane po prostu miałam na zbyciu. Polecam! ;)


Składniki:

Ciasto:
370 gramów mąki pszennej
200 gramów masła
200 gramów cukru
180 mililitrów mleka
60 gramów kakao
40 gramów mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Polewa:
50 gramów czekolady gorzkiej
50 gramów czekolady gorzkiej
3 łyżki śmietanki kremówki

Dodatkowo:
150 gramów wiśni kandyzowanych
100 gramów groszków czekoladowych

         Ciasto: wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą i jasną masę. Następnie dodawać żółtka, jedno po drugim. Obie mąki, kakao oraz proszek do pieczenia wymieszać ze sobą. Stopniowo dodawać je do masy, naprzemiennie z mlekiem. Wymieszać tylko do połączenia składników. Z białek ubić sztywną pianę i wmieszać ją delikatnie do masy. Na koniec dodać groszki czekoladowe.

         Formę do babki gotowanej wysmarować masłem i oprószyć mąką. Przełożyć do niej masę – w tym czasie dodać wiśnie kandyzowane. Formę wstawić do dużego garnka z wrzącą wodą (woda powinna sięgać do ¾ wysokości formy), przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu 1 godzinę 30 minut. Po tym czasie zdjąć z garnka pokrywkę, otworzyć formę z babką i pozostawić w tej wodzie na 10 minut. 

         Polewa: czekolady razem z kremówką rozpuścić w kąpieli wodnej. Następnie udekorować babkę polewą i wiśniami kandyzowanymi.

Smacznego! ;)

10 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie, Wesołych Świąt, pozdrawiam :*.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladowa rozpusta! babka wygląda wspaniale! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, chce ją upiec ale czy w przepisie nie wystąpił błąd- brak jajek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wszystko jest dobrze :)

      Usuń
    2. Faktycznie, w składzie nie zamieszczono jajek!!. W wykonaniu jest wzmianka o białkach.
      Ciekawam czy zamiast kakao można dodać karobu. Ktoś wie?

      Usuń
  4. "Polewa:
    50 gramów czekolady gorzkiej
    50 gramów czekolady gorzkiej"
    Czy to powtórzenie jest zamierzone?

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)