Piernikowe ludziki - gingerbread people


Piernikowe ludziki - zachwycają nie tylko smakiem, ale i wyglądem. Pieczone z dodatkiem melasy, która nadaje im pięknego koloru i zapachu
Ciasteczka im krócej pieczone, tym bardziej mięciutkie. My akurat chcieliśmy chrupiące, więc ciasto rozwałkowałam cieniej i przetrzymałam dwie minuty dłużej w piekarniku. Dodatkowo przy dekoracji można wykazać się nie lada fantazją! Idealne na prezenty świąteczne! ;)



Składniki:

Ciasto:
450 gramów mąki
150 gramów melasy
100 gramów masła
80 gramów cukru muscovado jasnego
50 gramów miodu
1 jajko 
1 ½ łyżeczki cynamonu
1 ½ łyżeczki imbiru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
½ łyżeczki  gałki muszkatołowej
½ łyżeczki mielonych goździków 
szczypta soli

         W misce wymieszać suche składniki: mąkę, przyprawy, sodę, proszek do pieczenia oraz sól.
Masło ubić razem z cukrem na puszystą i jasną masę. Dodać jajko, melasę oraz miód. Wymieszać. Następnie stopniowo dodawać suche składniki. Wyrobić tylko do połączenia składników. Z ciasta uformować kulę, spłaszczyć, owinąć folią i schłodzić w lodówce przez minimum 2  godziny.

Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować na grubość około 2 - 3 mm, delikatnie podsypując mąką. Wycinać ciasteczka przy pomocy specjalnej foremki, przekładać na formę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec w temperaturze 180 stopni przez około 10 – 12 lub krócej (jeśli mają być miękkie). Studzić na kratce.

Całkowicie ostudzone ciasteczka ozdobić przy pomocy lukru królewskiego. 

Smacznego! ;)

8 komentarzy:

  1. Jakie fajne Ci wyszły!
    Też lubię, te twardsze, cienkie pierniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeurocze :-) Pozdrawiam
    www.cakes.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zawisłyby na choince i nie dałabym ich zjeść do 6 stycznia. Oczywiście gdybym tylko zrobiła takie ładne jak Ty. Są piękne

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne! :)) uwielbiam pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierniczki idealne na choinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, świetne :)! Ja mam ulubioną foremkę w kształcie misia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne te pierniczki! : )
    Kruche to moje ulubione.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)