Pierniczki z krówką


Święta co raz bliżej, tak więc spodziewajcie się na stronie przepisów na pyszności, którymi możecie obdarować lub poczęstować bliskich w tym niezwykłym czasie. Dzisiaj przepis na pierniczki z krówką - jak tylko je zobaczyłam, to wiedziałam, że ulegnę i je zrobię. Chociaż może troszkę się spóźniłam to mam nadzieję, że uda mi się zjeść mięciutkie na święta. Leżakują już w puszce - na wszelki wypadek z dodatkiem jabłka. Zróbcie je koniecznie! Jednego spróbowaliśmy jeszcze ciepłego z piekarnika, zanim zdążył stwardnieć. Pychota! Bardzo polecam. ;)
Jeśli nie skusicie się na te pierniczki, to na stronie jeszcze przepisy na pierniczki rudolfy, piernikowe ludziki i pierniczki alpejskie. Pierniczmy razem :)



Ciasto:

·         440 gramów mąki pszennej
·         220 gramów masła
·         180 gramów cukru trzcinowego
·         85 gramów melasy
·         2 jajka
·         3 łyżeczki przyprawy do piernika
·         1 ½ łyżeczki cynamonu
·         1 ½ łyżeczki sody oczyszczonej
·         1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Dodatkowo:

·         35 cukierków typu  krówka

         Ciasto: suche składniki – mąkę, sodę oraz przyprawy wymieszać ze sobą. Następnie dodać cukier, miękkie masło, melasę, jajka oraz ekstrakt z wanilii. Zagnieść ciasto, aż będzie gładkie i plastyczne.
        
         Wykonanie: ciasto podzielić na kawałki o wadze około 30 gramów – powinno wyjść 35 kulek. Następnie kulkę podzielić na dwie części (po 15 gramów). Każdą część rozwałkować na placek – można również ręcznie. Na środek  pierwszej wyłożyć pokruszoną krówkę i przykryć drugim plackiem. Zlepiać ciasto jak przy robieniu pierogów. Na koniec przy pomocy dłoni uformować pierniczek. Wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i lekko spłaszczyć.
        
         Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 minut. Studzić na kratce.



Przepis: Bayaderka 


Smacznego! ;)

7 komentarzy:

  1. Jedne z bardziej apetycznych pierniczków jakie widziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jakie pyszności. Uwielbiam krówki a tu jeszcze w towarzystwie pierniczków. Dla mnie bomba :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ apetyczne :D chyba trzeba będzie zrobić na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow, są obłędne, nieziemsko smakowicie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)