Galette z ciasta filo z jabłkami

Taka sytuacja: dzwonią do Was znajomi/rodzina czy jesteście w domu i że wpadają za pół godziny na pogaduchy. Co robicie? Ja przyznaję się od razu, że z zawałem wiszącym nad głową rzucam się w wir sprzątania. Nie w głowie mi przygotowywanie poczęstunku. Jak nie mam akurat w domu czegoś słodkiego to wyciągam dyżurną paczkę ciastek i czekoladę...
Ta tarta rzeczywiście jest błyskawiczna - o ile macie w lodówce opakowanie ciasta filo lub sami porwaliście się na jego przygotowanie. Najdłużej chyba zajęło mi obieranie i krojenie jabłek. Reszta robi się sama. Szybko i prosto. I chociaż wykonanie jest niemal ekspresowe to i tak zwolnijcie w trakcie jedzenia i delektujcie się niezwykłą chrupkością ciasta, soczystym i słodkim nadzieniem. Polecam podać z kleksem kwaśnej śmietany i oprószone cukrem pudrem. Niebo w buzi! ;)


Ciasto:

·         5 – 6 płatów ciasta filo
·         30 gramów masła

Nadzienie:

·         6 – 7 dużych jabłek
·         100 gramów rodzynek
·         60 gramów cukru trzcinowego
·         40 gramów masła
·         3 łyżki płatków migdałowych
·         2 łyżki wody
·         1 łyżeczka cynamonu

         Nadzienie: cukier wsypać na patelnię i dodać wody. Ustawić na małym gazie i poczekać, aż się rozpuści. Gdy nabierze ciemno złocistej barwy karmelu dodać masło i pokrojone w ósemki jabłka. Podsmażać chwilę, aż całe pokryją się karmelem i zmiękną. Następnie dodać rodzynki (namoczone wcześniej w rumie bądź wrzątku), cynamon oraz płatki migdałowe. Całość wymieszać.

         Wykonanie: pierwszy płat ciasta ułożyć na blasze, posmarować go roztopionym masłem i przykryć kolejnym. Postąpić tak samo z resztą ciasta. Następnie wyłożyć nadzienie na środek i zawinąć boki. Posmarować masłem również z góry.

         Piec w temperaturze 180 stopni przez około 20 – 30 minut – do zarumieniania ciasta.



Smacznego! ;)

38 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie i fantazyjnie;))

    OdpowiedzUsuń
  2. dla takich cudowności warto mieć awaryjną paczkę ciasta filo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ciężko mi uwierzyć, że można upiec coś tak pięknego w 30 minut... muszę się uzbroić w ciasto filo - koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam galette !
    Nie robiłam jeszcze z francuskiego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny pomysł, niech no ja tylko dorwę gdzieś filo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale cudo wyczarowałaś ,piękne galette.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj jakie to musi byc pyszne, do schrupania od razu :-) mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny i piękny deser, ja jakoś nigdzie nie mogę kupić ciasta filo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś wspaniałego :) Od dawna szukam w sklepach ciasta filo i jeszcze nie znalazłam ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda, aż szkoda go zjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. maaatko.. to filo wygląda bosko, idealnie, wyśmienicie! nigdy go nie jadłam, ale ja już wiem, że byłabym jego fanką..
    chce być Twoim gościem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiego ciasta nie jadłam, wygląda przepysznie, pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie słodkości.... uwielbiam wszelkie dania z jabłkami, więc już leci mi ślina, kiedy patrzę na te zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  14. Patrząc poczułam tę słodkość na języku... !

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastycznie wygląda to cisto, juz mi ślinka cieknie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja na pewno zaczynam sprzątać;) a w między czasie rozmrażam francuskie, jest niezawodne i pasuje do wszystkiego. Niestety mam problem z dostaniem filo ;/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda obłędnie ) A podpowiedz mi gdzie kupujesz ciasto filo bo nigdzie nie mogę dostać :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie apetyczne! I cudowne dodatki - rodzynki, migdały! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie wygląda, aż ślinka mi cieknie :D:D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda obłędnie,muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pysznie wygląda, bardzo apetyczna propozycja :) pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)