Chleb miodowo - mleczny


Inny. To chyba idealne określenie tego chleb(k)a. Dlaczego? Jest słodkawy, z dodatkiem miodu i mleka w proszku. Jako baza: mąka pszenna chlebowa i płatki owsiane. Pięknie pachnie, jest wilgotny i sycący. Do jedzenia solo lub ze słodkim dodatkiem. Przekonajcie się czy i Wy go polubicie. W moim domu są więksi i mniejsi zwolennicy. Ja go pokochałam, dlatego polecam! ;)


Ciasto:

·         400 gramów mąki pszennej chlebowej
·         300 mililitrów wody
·         120 gramów płatków owsianych (górskich lub błyskawicznych)
·         80 gramów miodu
·         30 gramów mleka w proszku
·         20 gramów drożdży świeżych lub 7 gramów suchych
·         3 łyżki roztopionego masła
·         2 łyżeczki soli

Ciasto: mąkę, płatki owsiane, mleko w proszku sól  oraz suche drożdże wymieszać razem ( ze świeżymi wcześniej zrobić rozczyn – utrzeć je z 2 łyżkami wody i mąki i odstawić na 10 – 15 minut aż zaczną pracować). Miód rozpuścić w letniej wodzie i dodać do niego rozpuszczone masło. Dodawać stopniowo płynne składniki do suchych. Wyrabiać, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne - około 10 minut. Odłożyć w ciepłe miejsce, przykryte ręczniczkiem, do podwojenia objętości (około 1 - 1,5 h).

Po tym czasie ciasto krótko wyrobić, przełożyć do formy o wymiarach 21 x 11 cm, wysmarowanej masłem lub olejem. Przykryć lnianym ręczniczkiem, pozostawić do wyrośnięcia, aż ciasto podwoi objętość.

Przed samym pieczeniem posmarować miodem i posypać płatkami owsianymi. Piec w temperaturze 200ºC przez około 30 - 35 minut, aż bochenek postukany od spodu będzie wydawał głuchy odgłos. Wystudzić na kratce.




Smacznego! ;)

15 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie. Dziś upiekłam już chleb, ale następny jaki zrobię to właśnie taki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super chlebek :-) wygląda obłędnie :-) zapisze sobie przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale puszysty chleb, chyba się na niego skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny chlebek i do tego na drożdżach (więc przepis w sam raz dla mnie, bo boję się zakwasów) :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny chlebek, taki miodowy musi być rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyrósł Twój chlebek, pachnie, aż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudny chlebek, jestem fanką domowego pieczywa :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale cudowny ! Uwielbiam domowe pieczywo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno pachnie cudownie, a kromka polana miodem musi smakować świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę go upiec, wygląda rewelacja

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)