Muffiny czekoladowe z cukinią


Przyznaję bez bicia, że wyjazd do stolicy Czech rozleniwił mnie totalnie. Po ponad tygodniowym zwiedzaniu wróciłam do domu wykończona i z głową pełną inspiracji na kolejne dania i słodkości. Praga skradła moje serce i kupki smakowe. Codziennie delektowałyśmy się potrawami z regionalnej kuchni. Najbardziej przypadły mi do gustu tradycyjne drożdżowe knedlikiHouskový knedlík - wypełnione śliwkami, posypane na wierzchu tartym białym serem i polane miodem z masłem. Mówię Wam: niebo w buzi!
Z uwagi na to, że z Lublina mamy dosyć daleko zdecydowałyśmy się zwiedzić również piękny Wrocław, który zdecydowanie zapadł mi w pamięci. Miasto oczarowało mnie przede wszystkim architekturą. Piękne, piękne i jeszcze piękne. W obu miejscach mogłyśmy liczyć na życzliwą pomoc mieszkańców, którzy chętnie udzielali informacji jak dojść do danego zabytku. 
Jak na mnie przystało z podróży przywiozłam tylko słodkie pamiątki i dwie pocztówki. Czeska czekolada Studentská cieszy się dużą popularnością. Po pierwszej kostce wcale się nie dziwię. Jedna z najlepszych czekolad jakie jadłam! 
Jeśli chcecie zobaczyć troszeczkę zdjęć z wyjazdu to zapraszam na mojego instagrama. :)
Dzisiaj wracam na bloga z prostym, ale pysznym przepisem. Czekoladowe muffinki - nie byle jakie: mocno czekoladowe, wilgotne za sprawą cukinii, która absolutnie nie jest wyczuwalna. W trakcie jedzenia natraficie na kawałeczki czekolady, które migiem rozpuszczają się na języku. Całość wieńczy polewa czekoladowa i cukier trzcinowy, który dodaje przyjemnie chrupiącej tekstury. Wypróbujcie koniecznie! :)


Ciasto:

·         170 gramów startej cukinii
·         150 gramów mąki pszennej
·         115 gramów cukru
·         65 gramów kwaśnej śmietany
·         60 mililitrów oleju
·         60 gramów masła
·         40 gramów posiekanej gorzkiej czekolady
·         30 gramów kakao
·         1 jajko
·         1 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
·         1 łyżeczki proszku do pieczenia
·         ½ łyżeczka sody oczyszczonej
·         szczypta soli

Polewa:

·         50 gramów czekolady – pół na pół gorzka z mleczną
·         2 łyżki masła

Dodatkowo:

·         cukier trzcinowy (opcjonalnie)

         Ciasto: masło ubić na puszystą i jasną masę. Cały czas ubijając, wlać olej. Dodać cukier, wanilię, sodę, proszek do pieczenia oraz sól. Zmiksować. Wbić jajko, cały czas miksując. Następnie dodać przesianą mąkę na zmianę ze śmietaną, kakao i rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody kawę. Na końcu dodać cukinię oraz posiekaną gorzką czekoladę. Wymieszać do połączenia składników.

         Wykonanie: formę do muffinów wyłożyć papilotkami (można też w foremkach silikonowych). Następnie nałożyć ciasto, aż do napełnienia ¾ papilotki. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 20 – 25 minut – do suchego patyczka.

         Polewa: czekoladę roztopić w kąpieli wodnej z dodatkiem masła. Polać nią ostudzone ciasto. Posypać cukrem trzcinowym.




Smacznego! ;)

36 komentarzy:

  1. Muffinki wyglądają przepysznie, od razu czuje się ten czekoladowy, wilgotny aromat...mmm

    Dziękuję za wizytę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie wypróbować, wyglądają baaardzo zachęcająco ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tego smaku :) Chętnie wypróbuję, przepis zapisany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, bardzo apetyczna propozycja, chętnie porwałabym kilka muffinek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pysznie wyglądają :-) po prostu super :-) zjadłabym jedną taką czarną :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyglądają i są takie intensywnie czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zrobić, bo kocham babeczki, cukinię i czekoladę, a jeszcze nie próbowałam połączyć tego razem :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób, rób. Pycha są! :)

      Usuń
    2. Właśnie zrobiłam i jem. Rewelacja!!!

      Usuń
    3. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że smakują! :)

      Usuń
  8. O czekolada :) Muffinki bajeczne! Lubię takie eksperymenty w kuchni z cukinią, jest idealna do takich wypieków!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak maksymalnie czekoladowo! :)
    A Pragę chciałabym zwiedzić, oj chciałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszności, im więcej czekolady tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznosci :) Musiały obłednie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam wypieki z cukinią ;)) Wychodzą obłędne!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne, sama rozkosz...tyle czekolady!:).

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne ,właśnie takie chodzą za mną od paru dni ,ale przeganiam je leniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenia zostaw w spokoju. Nie wymagają dużo pracy! :)

      Usuń
  15. Kawa,czekolada i do tego takie piękne zdjęcia...no jak tu nie zakochać się w tych muffinkach:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam muffinki - wyglądają fantstycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Błagam, daj mi kilka tych muffinków, a ja Ci odkroję kawał mojej dyniotki :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bosko wyglądają z tą cukrową posypką!

    OdpowiedzUsuń
  19. również kocham studencką! Jest naaaajleeeepszaaaaa <3 <3
    A muffinki-wow.. zjadłabym do porannej kawy!

    OdpowiedzUsuń
  20. mniam! nie potrafimy się im oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają naprawdę świetnie ! Ja miałam właśnie robić jakieś ciacho z cukinią, ale te muffiny wyglądają wspaniale ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pysznie tu u Ciebiue!! Zapraszam również do Nas!

    OdpowiedzUsuń
  23. Czeko-czeko-czekolada-mniam! Uwielbiam takie mocnoczekoladowe muffinki- a twoje zdjęcia potraw jak zwykle powodują u mnie nieposkromiony apetyt:)

    OdpowiedzUsuń
  24. wyglądają prze-pysz-nie! zjadłabym wszystkie ;)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam to połączenie, a szczerze, czekoladę kocham w każdym połączeniu <3. Twoje babeczki wyglądają mega smacznie :) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglądają bajecznie :) U mnie cukinia do tej pory była tylko na słono... Przepis zapisany, w kolejce do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  27. cały czas się skradam, żeby wypróbować cukinię na słodko, kakao z fasolą komponuje się świetnie, więc i tutaj powinno być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne! Z cukinią wszelkie słodkości są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)