Ciasto z jabłkami i budyniem


Ciasto, które nadaje się na każdą okazję. Niby proste i niezbyt skomplikowanie, ale jakie pyszne! Pamiętam, że w dzieciństwie miseczka ciepłego budyniu była lekiem na całe zło. W sumie, jeśli mam być całkowicie szczera w życiu dorosłym też pomaga!
Bardzo polecam! Zaproście kogo się da i upieczcie. Na pewno zrobi wrażenie. Kruche ciasto jest idealne - kruchutkie i lekko słodkie. Do tego miękkie jabłka i mój ukochany budyń - waniliowy lub śmietankowy - zdecydujcie sami! Kroi się bardzo dobrze, a przede wszystkim zachowuje kształt. Wychodzi duża i podzielna blacha. Jabłka polecam wybrać typowo szarlotkowe. U mnie antonówka, ale może być również szara reneta. ;)




Ciasto kruche:

·         500 gramów mąki
·         250 gramów masła
·         120 gramów cukru pudru
·         2 jajka
·         1 łyżka śmietany
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia

Budyń:

·         1 ½ litra mleka
·         150 gramów cukru
·         4 budynie śmietankowe lub waniliowe(bez cukru)

Dodatkowo:

·         1 – 1 ½ kilograma jabłek (miękkich – antonówka, szara reneta)

         Ciasto: w misce wymieszać mąkę razem z cukrem pudrem oraz proszkiem do pieczenia. Dodać jajka, śmietanę oraz pokrojone na mniejsze kawałki zimne masło. Wyrobić krótko – ręcznie lub przy pomocy miksera (tylko do połączenia składników). Następnie ciasto podzielić na 2 części i schować do lodówki na czas przygotowywania budyniu i jabłek.

         Budyń: w połowie letniego mleka rozpuścić proszek budyniowy i cukier. Dodać do reszty mleka i zagotować. Doprowadzić budyń do dosyć gęstej konsystencji.

         Wykonanie: połowę ciasta rozwałkować na kształt prostokąta . Przełożyć do formy, wyłożonej papierem do pieczenia, o wymiarach 32 x 22 cm i ponakłuwać widelcem. Na cieście ułożyć jabłka pokrojone w ósemki – rządkami. Następnie wylać na jabłka gorący budyń i równomiernie go rozprowadzić. Na koniec rozwałkować  drugą cześć ciasta i ułożyć na budyniu. Ponownie ponakłuwać widelcem.

         Piec w temperaturze 180 stopni przez około 45 – 50 minut. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.




Smacznego! ;)

16 komentarzy:

  1. Mniam, ale pyszne ciacho :-) poezja smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ciasto, super połączenie jabłek i budyniu.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę jak taka napoleonka z jabłkami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, ale pyszne ciasto, poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne jabłka z budyniem, duet idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super połączenie, zdjęcie bardzo zachęca :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! 5 minut temu skończyłam obiad a znowu zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie śliczne kosteczki, ciasto z wyglądu rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że lubimy te same połączenia smaków!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ciasto z budyniem i jabłkami. Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia- fajny klimat, taki delikatnie rustykalny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. A takie ciasta lubię w szczególności tam ,gdzie jest połączenie budyń ,jabłka
    Niebo dla podniebienia .Na biszkopcie już, robiłam ale przyznam się że na kruchym cieście jeszcze nie .Nie mogę się oprzeć wypróbuję przepis
    Oj zjadłabym kawałeczek )

    OdpowiedzUsuń
  12. Próbuj! Powiem jedno: jest pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto, które kojarzy mi się z babcią mojego męża. Jest pyszne ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm, aż ślinka leci na sam widok. Uwielbiam połączenie budyniu i jabłek czy brzoskwini. Pychota!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)