Muffiny dyniowo - cytrynowe


Wiecie co? Prawda jest taka, że chociaż uwielbiam jesienne smaki to na myśl o tej porze roku skóra mi cierpnie na grzbiecie. Ciepłe buty, kurtka i rękawiczki to mój nieodłączny pancerz. Nie cierpię marznąć i zawsze ciężko przechodzę spadek temperatury.
Na szczęście jest w tym jakiś plus. A mianowicie: jabłka, gruszki, śliwki, dynia, orzechy! To zdecydowanie moje smaki. Od razu zastrzegam - nie krzyczcie, że znowu muffiny, że znowu jest warzywnie. JEST PYSZNIE! Są lekkie, puszyste, mocno pomarańczowe za sprawą dyni i żółtek. Do tego cytrynowy akcent w środku i na wierzchu w postaci cytrynowego lukru. Must bake w tym sezonie! 
Jeśli lubicie dynię w wypiekach to polecam również: dyniowo - serowe ślimaczki oraz cupcakes marchewkowo - dyniowe. :)


Ciasto:

·         200 gramów puree z dyni
·         150 gramów mąki pszennej
·         120 gramów cukru trzcinowego
·         100 gramów jogurtu naturalnego
·         80 mililitrów oleju roślinnego
·         1 jajko
·         2 żółtka
·         3 łyżki soku z cytryny
·         2 łyżki mleka
·         1 ½ łyżki miodu
·         1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
·         1 łyżeczka proszku do pieczenia
·         ½ łyżeczki proszku do pieczenia
·         ½ łyżeczki cynamonu
·         ¼ łyżeczki mielonych goździków
·         ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
·         ¼ łyżeczki imbiru
·         skórka otarta z 1 cytryny

Lukier:

·         80 gramów cukru pudru
·         2 łyżki soku z cytryny
·         2 łyżki wody

Ciasto: do miski przesiać mąkę i wymieszać razem z cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą oraz przyprawami. Odstawić. Do drugiej miski wlać olej, dodać  jajko, żółtka, miód, mleko, ekstrakt z wanilii oraz sok i skórkę z cytryny. Następnie dodać puree z dyni i wymieszać wszystko do połączenia składników.

Dodając suche składniki do mokrych połączyć wszystko do uzyskania jednolitej i gładkiej masy – nie za długo – tylko do połączenia.

         Wykonanie:  formę do muffinów wyłożyć papilotkami. Następnie nałożyć ciasto, aż do napełnienia  ¾ papilotki. Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 – 25 minut – do suchego patyczka. Studzić na kratce.

         Lukier: do cukru pudru dodać sok z cytryny i olej. Wymieszać. Następnie polać lukrem każdą babeczkę (można też  babeczkę moczyć w lukrze) i ozdobić startą skórką z cytryny.



Z przepisu wychodzi 14 - 15 muffinek.

Smacznego! ;)

44 komentarze:

  1. Jakie cudne. A ten kolor. Jestem pod wrażeniem. Zjadłabym jedną ze smakiem. Ja lubię jesień ale jak jest ładna pogoda a nie leje, za to zima to dla mnie koszmar, nie znoszę zimna. Miłego dzionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za klasycznymi wypiekami zarówno ze względu na smak (są dla mnie za słodkie! nie używam cukru do czegokolwiek), jak i na brak wartości odżywczych. Ale pochwalić przepis zawsze można :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie!Porywam jedną!

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie wyglądają, moja córka byłaby nimi zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z tym ze jesień jest pelna pyszności ale mogłoby byc trochę cieplej:DD mam jeszcze trochę puree z dyni i chyba wypróbuje ten przepis bo wyglądają oblędnie:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. super muffiny! uwielbiam dynię w wypiekach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda apetycznie! ;)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności i ten kolorek :) Zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesienny przepis <3 Będzie idealny na smutne wieczory - takie babeczki odrazu poprawiają humor :)

    OdpowiedzUsuń
  10. takich jeszcze nie jadłam

    ___________-
    a u mnie?
    Ynkee Candle w dużej ilości;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe połączenie smaków! Już sobie wyobrażam jak pyszne muszą być te muffiny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Też ogólnie nie lubię jesieni - tej zimnej i pluchowatej. Pocieszają mnie jesienne smaki, mam tak samo :). Dynia i cytryna? Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. co za obłęd, no i do tego te fotki :))) porywam kilka do kawki :p

    OdpowiedzUsuń
  14. Kupiłam dynię i robić będę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. takiego połączenia nie próbowałam..
    Musi być intrygujące, bo cytryna ma swój specyficzny smak a i dynia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem ciekawa jak takie muffinki smakują, bo już wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem wielką wielbicielką jesiennych smaków...

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie tu u Ciebie, babeczki wołają "ZJEDZ MNIE!!" Ciężko wzrok oderwać... Zdecydowanie wypróbuję u siebie, a u Ciebie na pewno będę częstym gościem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. fantastyczne połączenie :) kocham jesień za tę dynię!

    OdpowiedzUsuń
  20. wszechstronna dynia i bardzo dobrze bo jest pyszna, babeczki mają świetny kolor i jakie puszyste

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow – I love the pictures! Want it too. You’re making me jealous!
    Also the design of your whole blog is really pretty, girl! ♥
    I’m following you via gfc & look forward for your next post. You’re great – keep going!
    Adoorablee.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, honey :) I will check out your blog too! :)

      Usuń
  22. Chyba kupię jutro na targu trochę więcej dyni, bo po dyni pieczonej, zupie i serniku konieczne będą jeszcze muffinki. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Muffiny są super - wszyscy je kochają, a wyglądają prześlicznie :) Dyniowe to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne muffinki :) a smak na pewno cudowny.. mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygladaja cudnie :) Takie puszyste !!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. jakie apetyczne, wyszły Ci idealne :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Obłędnie wyglądają, aż ślinka cieknie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. To połączenie musi smakować nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowne babeczki, kuszą smakiem i wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  30. piękne, piękne! a jaki zapach musiał unosić się podczas pieczenia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jesteś genialna. Takie muffiny to jest coś. Doskonałe połączenie smaków. No proszę, jaki efekt. Od razu mam ochotę zjeść. Pysznie, pysznie.... :)

    OdpowiedzUsuń
  32. super przepis, zapisuję do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)