Kostka kajmakowa


Dzisiaj mam dla Was przepis na proste, ale pyszne ciasto! Biszkopt - wykonany trochę inaczej niż tradycyjny, bowiem ciasto (dosyć zbite) nasączamy dopiero po upieczeniu, dzięki czemu staje się niesamowicie wilgotne. Na to gruba warstwa kremu na bazie jogurtu greckiego z dodatkiem masy kajmakowej. Całość wieńczy polewa z białej czekolady. Ja pokusiłam się o dodatek kawy i orzechów włoskich. Połączenie smakowe bardzo przypadło nam do gustu, także polecam! :)


Ciasto:

·         390 gramów mąki pszennej
·         250 mililitrów mleka
·         130 gramów cukru
·         80 mililitrów oleju
·         4 jajka
·         2 łyżki kakao
·         1 łyżka kawy rozpuszczalnej
·         1 łyżka octu
·         2 łyżeczki sody oczyszczonej

Krem kajmakowy:

·         600 gramów jogurtu greckiego (odsączonego)
·         400 gramów masy kajmakowej
·         350 mililitrów śmietanki kremówki
·         3 łyżki żelatyny
·         1 łyżka kakao

Polewa:

·         100 gramów białej czekolady
·         50 gramów masła
·         3 łyżki śmietanki kremówki
·         1 łyżka miodu

Dodatkowo:

·         orzechy do dekoracji
·         kawa/kakao do posypania

Ciasto: jajka (w temperaturze pokojowej) ubić z cukrem na najwyższych obrotach miksera, aż staną się jasne, gęste i znacznie zwiększą swoją objętość. Zmniejszyć obroty, wlać olej i sodę oczyszczoną. Następnie dodawać na zmianę przesianą mąkę i mleko – z rozpuszczoną w nim kawą. Na końcu dodać ocet.

         Ciasto przelać do formy, wyłożonej papierem do pieczenia, o wymiarach 35 x 27 cm i piec w temperaturze 180ºC przez około 25 – 30 minut – do suchego patyczka.  Wyjąć, wystudzić na kratce. Ciasto urośnie z lekką górką. Należy je wyrównać ostrym nożem – po całkowitym ostudzeniu.

         Kakao rozpuścić w około 200 mililitrach wody, posłodzić i następnie nasączyć ciasto.
        
         Krem: odsączony na sitku (najlepiej przez całą noc) jogurt zmiksować z cukrem kajmakiem, kakao. Śmietankę kremówkę ubić na sztywno i wmieszać delikatnie do masy. Następnie dodać żelatynę – rozpuścić ją w niewielkiej ilości gorącej wody, jak przestygnie dodać do niej niewielką ilość masy, wymieszać i połączyć z całością kremu.
        
         Masę wylać na nasączony biszkopt. Schłodzić w lodówce około 3 – 4 godzin – do stężenia.

         Polewa: czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Następnie dodać śmietankę kremówkę i miód. Wymieszać.
        
         Polewę wylać na schłodzone ciasto. Udekorować orzechami, posypać kawą lub kakao. Odstawić do zastygnięcia.

Przepis, lekko zmodyfikowany: My man’s kitchen 



Smacznego! ;)

23 komentarze:

  1. Aż mi ślinka leci jak patrzę na to ciacho :-) rewelacja, moje ulubione smaki :-) a że jestem łasuchem na słodkie to spróbowałabym już teraz jak smakuje :-) ale pozostaje mi tylko popatrzeć w ekran...:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko co kocham w jednym! Wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jejku, ten wypiek prezentuje się bajecznie! Uwielbiam wszystko co ma w sobie kajmak! Wyobrażam sobie smak... Na pewno jest przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o cholercia, wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał, wygląda fantastycznie! Cudowne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, obłędne, tyle pyszności i słodyczy w jednym kawałku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota, wygląda znakomicie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam, po prostu uwielbiam wszystko co ma kajmak. Więc to ciasto też uwielbiam choć jeszcze nie jadłam. Ale zrobię wkrótce na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, już się widzę jak sięgam po kolejny kawałek... i kolejny... i kolejny! Takie ciasta są obłędne, jak dla mnie, a wszystko co ma w sobie kajmak znika w moim otoczeniu w szybkim tempie. Uwielbiam takie smaki. Zdecydowanie coś dla mnie. Pychotka. Pozdrawiam serdecznie. W wolnej chwili zapraszam do mnie na www.megly.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, taką kostkę chętnie bym zjadła. Wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja chętnie wpisuję się na degustację, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeju- przepyszne musi być połączenie kajmaku z jogurtem greckim- nie wpadłabym na to- muszę wypróbować tą masę koniecznie! A całość: perfekt!

    OdpowiedzUsuń
  14. No i też mi smaku narobiłaś! Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale bym zjadła taką kosteczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oooo to już wiadomo co się będzie na święta piekło :D Pyyyszności!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)