Tarta z budyniem i jabłkami


Nie wiem jak wy, ale ja mam już ochotę na czysto jesienne smaki. Nic tak nie kojarzy mi się z tą porą roku jak kruche ciasto i jabłka... To połączenie, aż prosi się o budyń - słodki, waniliowy i aksamitny. Trzeba się powstrzymywać przed wyjadaniem go z garnka! 
Gwarantuję, że ta tarta zachwyci wszystkich. Róże z jabłek pięknie się prezentują i wcale nie wymagają wiele pracy, także zachęcam do ich wykonania! Ich kolor oczywiście zależny od tego jakiego koloru będą jabłka. Ja akurat miałam pod ręką zielone. ;) 



Ciasto:

·         100 gramów mąki pszennej
·         100 gramów mąki pszennej pełnoziarnistej
·         90 gramów masła
·         50 gramów cukru pudru
·         2 żółtka
·         1 łyżka śmietany
·         1 jajko

Budyń:

·         500 mililitrów mleka
·         60 gramów mąki pszennej
·         50 gramów cukru
·         2 żółtka
·         1 łyżeczka pasty waniliowej lub ziarenka z ½ laski wanilii

Dodatkowo:

·         5 średnich jabłek
·         cynamon lub cukier puder do oprószenia

         Ciasto: do misy miksera przesiać obie mąki, dodać cukier, żółtka, śmietanę oraz zimne masło pokrojone w kosteczkę. Wyrobić ręcznie lub przy pomocy miksera. Owinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez około pół godziny.

Budyń: w małym rondelku podgrzać  połowę mleka. Do kubka wsypać mąkę, dodać cukier, żółtka oraz pastę waniliową. Wszystko dokładnie wymieszać z połową mleka. Następnie przelać do rondelka z resztą mleka i włączyć gaz.  Gotować na niewielkim ogniu. Cały czas mieszać, ponieważ budyń łatwo się przypala. Gdy odpowiednio zgęstnieje, zdjąć z palnika i odstawić do ostygnięcia.

Dekoracja: jabłka pokroić w cieniutkie plasterki lub zetrzeć na tartce – z obu stron. Obgotować je w wodzie z dodatkiem cukru. Następnie układać plasterki jeden na drugim – około 1/3 i zwijać tworząc różyczki. Przekroić na pół – w ten sposób powstają od razu 2.

Wykonanie: formę do tarty  o wymiarach 36 x 13 (najlepiej z wyjmowanym dnem) wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą. Ciasto rozwałkować na grubość około 3 – 4 mm i wylepić formę. Podpiec spód w temperaturze 180 stopni przez około 15 minut – do złotego koloru.

Na przestudzony spód wyłożyć budyń i ułożyć jabłkowe róże jako dekoracje. Róże można dodatkowo posmarować roztrzepanym żółtkiem, aby nabrały koloru.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez około 15 – 20 minut – aż jabłka się zarumienią. Po ostygnięciu można dodatkowo posypać cukrem pudrem lub cynamonem.



Smacznego! ;)

17 komentarzy:

  1. Przepiękna! Aż żal jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie proste, a takie śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest piękna, smak musi mieć jeszcze lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojoj ale pięknie to zrobiłaś, cudo :-) tarta wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te róże z jabłka mnie powaliły. Cudnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zdecydowanie jedna z najpiękniejszych tart jakie widziałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe róże, muszę je kiedyś zrobić ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudna. Na pewno szkoda było w ogóle ją napocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwycająca z tymi jabłkowymi różami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedne z ładniejszych róż na cieście, jakie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie mistrzostwo świata, piękno ukryte w prostocie...a do tego jeszcze pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne te różyczki. chyba sama spróbuję kiedyś takie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uczta dla oczu. Cudownie to wygląda.. Aż nie wyobrażam sobie jak smakuje! :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. czegoś takiego szukałam, wygląda obłędnie (: mam nadzieję że smakuje tak samo (: muszę koniecznie wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  15. A gdyby tak zrobić dekorację z jabłek z zielonych i czerwonych owoców :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)