Czekoladowe ciasto drożdżowe z truskawkami i kruszonką


Wiem, że ostatnio zasypuję Was truskawkami, ale mam nadzieję, że się jeszcze nie znudziły. Niedługo przyjdzie pora na kolejne owoce i to z nimi będą się pojawiały propozycje. ;)
Robić ciasta drożdżowe wręcz uwielbiam! Nie chciałam jednak robić czegoś banalnego i oklepanego. Zwykłe drożdżowe z owocami i kruszonką to po prostu nie było to. Czekoladowe jednak od razu przypadło mi do gustu. Dodatek kakao był strzałem w dziesiątkę! Podczas pieczenia w domu roznosi się piękny zapach czekolady z truskawkami. Od razu po upieczeniu trudno poznać, że jest na drożdżach. Smakuje jak najlepszy, puszysty murzynek. A do tego ta kruszonka i płynna czekolada. Mniam. Musicie spróbować! ;)

 

Składniki:

Ciasto:
400 gramów mąki
150 mililitrów mleka
100 gramów masła
80 gramów cukru
40 gramów kakao
30 gramów drożdży
2 jajka
szczypta soli

Kruszonka:
60 gramów masła
60 gramów cukru
40 gramów mąki
2 łyżki kakao

Dodatkowo:
600 – 700 gramów truskawek
100 gramów groszków czekoladowych

Ciasto: najpierw zrobić rozczyn – do połowy letniego mleka dodać drożdże, po łyżce mąki i cukru. Dobrze wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Masło rozpuścić w pozostałym mleku.  Mąkę przesiać razem z kakao. Dodać rozczyn, mleko z masłem, cukier, jajka oraz sól. Dobrze wyrobić. Ciasto może być dość kleiste – nie będzie odchodzić od ręki i naczynia.

Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, bądź wstawiać na całą noc do lodówki ( po wyjęciu ciasto przynajmniej godzinę musi postać w temperaturze pokojowej).

Kruszonka: zimne masło rozetrzeć razem z mąką i cukrem – można przy pomocy blendera bądź miksera.

Ciasto wyłożyć z miski na stolnicę oprószoną mąką i ponownie wyrobić – w razie konieczności podsypywać mąką. Następnie rozwałkować i przełożyć je do blachy, wyłożonej papierem do pieczenia, w wymiarach 33 x 40 cm. Na wierzchu poukładać przepołowione truskawki – rozcięciem do góry. Zostawić w ciepłym miejscu do ponownego wyrośnięcia. Po tym czasie posypać z wierzchu groszkami czekoladowymi i kruszonką.

Piec w temperaturze 180 stopni przez około 45 – 50 minut – do suchego patyczka.

Inspiracja: Moje wypieki

5 komentarzy:

  1. Mniam, to ciasto musi obłędnie smakować! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o świetny pomysł, drożdżowe w takich smakach nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo tak ! Czekolada i truskawki to połączenie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jak ja bym zjadła kawałek tego ciasta. Wygląda tak bardzo, bardzo czekoladowo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Boski pomysł na pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)