Lody chałwowe


Lody w środku zimy? Jak najbardziej tak! Zwłaszcza takie jak te: kremowe, o idealnej konsystencji i z mocno wyczuwalnym smakiem chałwy. Przygotowałam je w maszynie do lodów, jednak można się bez niej obejść. Wtedy należy zamieszać je kilkakrotnie podczas mrożenia, tak aby nie wytworzyły się kryształki lodu. Zdecydowanie warte zachodu. Polecam ;)
 


Składniki:

Masa lodowa:
400 gramów mleka skondensowanego niesłodzonego
300 mililitrów śmietanki kremówki
250 gramów tahini
100 gramów cukru
40 gramów miodu

Dodatkowo:
100 gramów chałwy
miód
sezam

         Wszystkie składniki umieścić w garnuszku i pogrzać. Mieszać, do czasu połączenia składników.  Następnie schłodzić masę do temperatury pokojowej, a później lodówkowej.

Schłodzoną masę przełożyć do maszyny do lodów i postępować zgodnie z jej instrukcją. Przygotować pojemnik, przełożyć do niego ¼ masy lodowej, posypać pokruszoną chałwą i zrobić „esy-floresy” z miodu. Przełożyć kolejną porcją lodów i zrobić to samo. Postępować tak samo, do czasu wyczerpania składników. Posypać z góry podprażonym na suchej patelni sezamem.



Smacznego! ;)

18 komentarzy:

  1. Oj warte , warte zachodu - bo taki smak ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry film + lody + odpowiednie towarzystwo = super wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale tu u Ciebie pysznie. Przepis zapisuję, bo lody i do tego z chałwą.... nie ma co, koniecznie muszę zrobić :) Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  4. Maatko ! nie wiem kiedy nadejdzie ten moment mojego życia kiedy podejmę się zrobienia lodów ale juz nie mogę się doczekać . . . i do tego jeszcze smak chałwy ! cud miód orzeszki ! : >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejmij się jak najszybciej. Gwarantuję, że nie będziesz żałować :)

      Usuń
  5. Nie mam maszynki do lodów. Chyba będę musiała jakoś ją zorganizować, bo tyle pięknych przepisów na lody mnie omija :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie myślałam o chałwowym torcie...a tu proszę chałwowe lody, wyglądają przepysznie...zrobię latem:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja, jem lody cały rok :D Lodów chałwowych jeszcze nie jadłam, muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby tylko nie było tak zimno, to już bym miała takie lody w zamrażarce :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A za mną też chodzą ostatnio lody. A w tym tygodniu robiłam smoothiesy z lodem. Może w ten sposób przepędzimy zimę, ha!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój tata robi domowe lody, ale tylko latem ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Warte grzechu :) Zjadłabym i to nie jedną porcję! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham lody. A jeszcze takie domowe i chałwowe? Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. O kurcze, aż nabrałam ochoty na lody pomimo tego, że jestem okropnym zmarzlakiem i w czasie mrozu wolę raczej ciepłą herbatkę... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. lody chalwowe to najlepsze jakie jadlam kiedys w życiu!
    kradnę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ubóstwiam chałwę, musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam lody chałwowe :) jade w tym roku do Egiptu i zamierzam przywieźć trochę prawdziwej chałwy :) także jak wrócę, bedą lody chałwowe :)

    http://jakpaczekwmasle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)