Sernik z mleczną czekoladą


Jak to możliwe, że na blogu znajduje się dopiero jeden przepis na sernik? Już nadrabiam zaległości!  
Serniki darzymy dużą miłością. Może nie tak jak wspomniane już ciasto drożdżowe, ale powiedzmy, że są na drugim miejscu. Jedyny problem jest taki, że każdy woli inny, więc pozostaje mi testowanie kolejnych przepisów. ;)
Dzisiejszy sernik został u mnie numerem jeden. Jest kremowy, mazisty, z dodatkiem mlecznej czekolady. Całość wieńczy czekoladowa polewa i orzechy laskowe. Posmakował nie tylko mi, więc zachęcam do wypróbowania! ;)


Składniki:

Spód:
170 gramów ciastek pełnoziarnistych w czekoladzie
40 gramów masła
1 łyżeczka kakao

Masa serowa:
300 gramów twarogu 3 – krotnie mielonego
250 gramów mascarpone
200 mililitrów mleka zagęszczonego niesłodzonego
200 gramów czekolady mlecznej
50 gramów cukru
2 jajka
1 łyżka kakao
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Ganache:
100 mililitrów śmietanki kremówki
70 gramów mlecznej czekolady
orzechy laskowe do dekoracji

Spód: ciasteczka pokruszyć w blenderze i połączyć je z rozpuszczonym masłem i kakao. Wysypać na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę o średnicy 18 cm i uformować dno. Wstawić do lodówki na czas przygotowania masy serowej. 

Masa serowa: składniki wyjąć wcześniej z lodówki , aby były w temperaturze pokojowej. Twaróg wymieszać z mascarpone i mlekiem zagęszczonym. Wymieszać tylko do połączenia składników. Następnie dodać jajka, przesiane mąki, kakao, cukier oraz ekstrakt z wanilii. Na koniec dodać przestygniętą rozpuszczoną czekoladę i dobrze wymieszać.

Sernik pieczemy w kąpieli wodnej – na dolnej kratce ustawiamy naczynie z wrzącą wodą w temperaturze 150 stopni przez około 15 – 20 minut, potem zmniejszyć do 120 stopi i piec kolejne 45 – 50 minut – aż środek będzie ścięty.  Studzić w uchylonym piekarniku, a następnie schłodzić przez kilka godzin w lodówce, a najlepiej przez całą noc. 

Ganache: kremówkę doprowadzić do wrzenia. Dodać do niej posiekaną czekoladę i poczekać, aż się rozpuści. Poczekać do lekkiego zgęstnienia i następnie polać nim ciasto. Na koniec udekorować orzechami.

Smacznego! ;)

16 komentarzy:

  1. Obłęd ! Uwielbiam serniki a pod taką postacią ... poproszę kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ,ale z gorzką ,tak sobie pomarudze...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie i smacznie. A samo słowo ganache podnosi go do poziomu cukierniczej elity.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda niesamowicie, dla mnie czekoladocholika to strasznie pociągająca pokusa

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie serniki są zawsze w czołówce, wszyscy je uwielbiamy:) Czekoladowy to dopiero poezja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. chcę taki :) wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, mniam, ślinka leci na widok tego ciasta... Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z orzechami i czekoladą to dla mnie sernik idealny!!! :) Przepyszny i nabrałam na niego ogromnej ochoty ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale wygląda! I jeszcze ta mleczna czekolada, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o mój boże, ten sernik wygląda obłędnie i na pewno wart jest grzechu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie serniki są na pierwszym miejscu, a ten ze zdjęcia przebija wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. serniczek obłędny :) oj zjadłabym duży kawał tego cudeńka!

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Daj mi o tym znać ;)